Followers

Tuesday, January 27, 2009

:: d.e.s.a.k.a.m.p.u.n.g.k.u ::

huhu~maka tersebut lah kisah aku balik kampung baru2 ni..
punye la tunggu saat2 ini..akhirnya pulang jgk aku ke desa yg permai
itu..yg paling bez nye opah r..excited giler nk balik..maklum le..
da lame tinggalkn umah tu..byk nostalgia opah sefamily..
huhu~..

aku plak baru nk start packing pagi tu..adoi...bab2 packing ni yg mls
sket ney..kalu ade bini nk tolong packing xpe gak..hehe~..
sblm pegi sempat ag men dota..ye r..nnt kat sne mne ade internet..
walaupun laptop mak dibawa bersama..haha..menuju kesana, aku n hakim lepak
kat blkg keta fortuner..agk sempit la krn bdn ini da besa..(ye2 je)..
nvl tunas tu smngt je bwk..last2 tido spnjg jln..x bc pon..haha..
bgun2 tgk da smpi..

smpai2 je umah tu..aku agak kecewa..umh tu ak byg len..last2 len
plak rupe dye..da ade pagar da...kat bwh umh tu ingtkn ley r nk men2 ngn spupu..
tp hampa..da jd umh batu..tok chek r ni..tmbh byk sgt..da x nmpk cm umah
kampung da..:-( nway aku smpi ptg tu dismbut ngn cucu tok chek..
sihat2 sume..(lolz)..da msuk aku pon explore r satu2 bilik2 kat dlm tu..
agk selesa dan luas r..kat bwkh plak agk moden..ngn tndas n dapur..
ok la..bosan la plak..tunggu my spupu..

rupenye pakcik aku g amik ank dye kat plkn teluk rubiah..haha..
smpai2 ngn uniform kilang dy..tergelak ak..kulit pon cm da agk hitam
gak la..huhu~..mlm tu ade tahlil..tp kitorg sume mls nk tunggu..
mlm tu pon ajk la my spupus..amat..che ah..myra..n akim dan mirah..
pusing2 kg mlm2...seram gak rupenye..pastu lepak kat
warung..x bli pape pon..

balik2 je org da makan..cantek..mee hon sup..sup gearbox..
pergh..mmg sdp r..pastu layan kopi..haha..pastu rse agk rindu kat 'u'..
so i pn mntk diri dlu..nk g bergayut..haha..da balik kg pon ley gayut ag..
bez dpt dgr 'u' nyanyi mlm tu..merdu jer..haha~tp mlm tu xley
nk call lme2..sori la ek 'u'..

esok tu ad knduri baby nek buai..haha..cm tah pape r..bese r..
marhaban..bcukur..tp agk bosan pd mse tu coz xde pape nk wat..
aku pon lepak ngn amat je r..smpai ttido..pastu bdk tu ley plak explore
handfon aku..siot..hbis msg2 ak dibc dy..haha..aku pon bls blk r..
curi hp bdk amat ni..bc msg..haha..sweet je msg ngn dayang f2..
haha..kantoi ko mat..

tp lps tu ak kne blk..dorg g bkk dompet ak..slongkar2 jupe 'u'..haha
..agk kuang hajo bdk2 skrg ney..tp bior le..spupu sdiri..
wat bese da r..ptg tu dorg pon balik..ak pon da bosan..

pastu mak and ayah ajak g teluk batik..mandi pantai..wah..bez3..
mmg evrytime balik kg,mandi pantai da jd kewajipan..aku pon siap2 barang..
petang tu pegi..smpai sne aku tgk pantai tu da len r..x mcm dlu..pendek je rase..
dulu cm luas sket...da la ramai gler org..pastu aku pon tuka sluar..and terjun
ngn akim n mirah..mak and ayah dating dua org..ikah juz men2 air cmtu jer..

pergh..baru masuk sket da dlm air tu..x syok btol..pastu sewa pelampung..bru
ley g jauh sket..da rse agk bosan aku pon men pasir..wat penyu...(rindu kt trg la ni)
haha..siap wat telor dye ag...pastu men tanam2...mule2 tnm akim..pastu tnm
aku plak.. after dat kitorg pon chowz..da mandi sure lapa..pusing le pekan
..crik kedai makan..nmpak marrybrown...mkn je r kat ctu..(boikot ke??xkan??)..

hm..mlm tu ade party..haha..family tok chek ler..kitorg menyibuk jer..mkn pizza..
minum cocktail..mkn kek..sate pon ade..pastu ade sesi bergambar..tu jer..nothing
interesting pon..so mlm tu ak nk tido awl..ghah plak ajak msg..layan r kejap..
pastu tido...coz letih gler mndi pantai td..nyenyak plak tido mlm tu..
mmg bez..

esok tu plak pagi2 lagi da bgun..pusing2 kg ngn ayah..akim..mirah..mirul
and paan..lalu 1 umh ni..mcm umh hantu je..bez gak sakat bdk2 tu..
sruh tgk kat tingkp umh tu..pergh..aku plak yg tkut..then..kitorg
pon siap2 la..da nk blik KL..sedih2...byk tol kenangan..(ceh..bru 2 hari)...

rse cm da byk da tulis..nnt gmbr plak nk letak..len kali r kot..
agak mls skrg ney..chowz!!

:: kaynemesis OUT ::

0 comments: